Mengapa Turki Destinasi Rawatan Rambut Terkemuka?

Dalam bidang pembedahan kosmetik, Turki adalah salah satu negara yang paling diingini di dunia. Kawasan ini merupakan pusat pelancongan perubatan yang sebenar.

Walau bagaimanapun, sejak awal 2000-an, Turki telah menjadi destinasi kebanyakan pemindahan rambut di seluruh dunia. Sebabnya? Pendidikan perubatan telah berkembang dengan ketara dari semasa ke semasa dan terdapat lebih ramai graduan perubatan berbanding di negara seperti Amerika Syarikat, Perancis, Greece dan New Zealand! Akibatnya, banyak kemudahan perubatan telah dibina di Turki, termasuk lebih daripada 500 kemudahan pemindahan rambut di Istanbul sahaja.

Menarik Turki untuk pemindahan rambut membawa ramai pengikut setiap tahun. Buktinya ialah purata 180,000 orang datang ke sana untuk pembedahan pemindahan rambut pada 2019. Pesakit berasal dari Eropah, Asia, tetapi juga dari Amerika Syarikat, Kanada, Brazil, Australia, dan New Zealand. Begitulah reputasi segelintir penumpang yang tidak teragak-agak untuk terbang selama berjam-jam untuk menjalani pembedahan yang menjanjikan untuk mengubah hidup mereka mungkin menjawab soalan “Mengapa Pemindahan Rambut Turki Sangat Popular?” juga.

Mengapa Pergi ke Turki untuk Pemindahan Rambut?

Klinik Pemindahan Rambut Turki menawarkan prosedur pemindahan rambut dengan hanya £3,000. Walau bagaimanapun, kos bukanlah faktor utama dalam menentukan mengapa Turki lebih disukai untuk pemindahan rambut. Ramai pesakit tertarik dengan pembedahan pemindahan rambut di Turki oleh pakar bedah pemindahan rambut yang berpengalaman. Setelah menjadi pakar dalam pemulihan rambut, sepasukan doktor di Turki dapat melakukan prosedur pemindahan rambut dengan sangat tepat.

Turki juga diiktiraf di seluruh dunia kerana penyelidikannya yang lama mengenai keguguran rambut. Dengan sekitar 500 klinik pemindahan rambut dan hospital ditubuhkan, pakar bedah telah mendapat pengiktirafan untuk meningkatkan bilangan pesakit yang disyorkan.

Terdapat beberapa sebab mengapa sebuah klinik di Turki boleh menawarkan pemindahan rambut dengan harga serendah £3,000:

Ekonomi Turki: Dengan Euro, Dollar dan Pound masing-masing pada TRY 15.54, TRY 14.22 dan TRY 18.83, pelawat asing mendapat manfaat daripada penjimatan dalam yuran kadar pertukaran.

Kos Sara Hidup: Kos sara hidup di Turki jauh lebih rendah berbanding di Amerika Syarikat, United Kingdom dan banyak negara Eropah Barat.

Kakitangan Mahir Tersedia: Setiap pakar bedah pemindahan rambut di Turki mesti menjalani penyeliaan perubatan yang ketat yang memerlukan mereka untuk mendapatkan kelayakan semasa menyertai sebarang pembedahan.

Laluan ke pembedahan plastik telah menjadi norma yang dialu-alukan dan dengan kemunculan pakar bedah bertaraf dunia yang bekerja di ekonomi yang lebih mampu milik, kita mungkin akan melihat peningkatan yang berterusan dalam bilangan orang yang pergi ke klinik pemindahan rambut di Turki untuk pembedahan mereka. Ini boleh membawa kepada perubahan menarik dalam persepsi tentang kos pemindahan rambut di seluruh dunia, dan klinik dinilai berdasarkan perkara yang boleh mereka tawarkan berbanding lokasi mereka.

Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TENTANG PENULIS

Aiman

Dulu rajin travel, tapi sekarang dah kerja tak banyak masa. So boleh menulis sahaja

SHARE US
LinkedIn
Twitter