Pelancongan Perubatan di Istanbul: Apa yang anda perlu tahu

Anda mungkin pernah dengar tentang pelancongan perubatan dan Istanbul yang sering disebutkan. Sebenarnya ada beberapa sebab

Turki ialah salah satu daripada 10 negara terbaik untuk pelancongan perubatan hari ini dan kerana harganya jauh lebih rendah daripada harga yang setara yang anda dapati di Malaysia bermakna semakin ramai orang memilih untuk terbang ke Istanbul dan menajalani rawatan mereka. Izmir ialah satu lagi bandar popular di Turki untuk prosedur perubatan, tetapi Istanbul adalah destinasi paling popular. Ini juga bermakna anda boleh bersiar-siar selapas anda menjalani rawatan di negara tersebut.

Dengan harga yang lebih rendah, kualiti rawatan dan penjagaan yang tinggi, serta pakej yang tersedia yang menggabungkan penerbangan, pemindahan dan hotel dengan rawatan itu, tidak hairanlah semakin ramai orang memilih Turki untuk keperluan perubatan mereka.

Walaupun harga bergantung pada rawatan dan sebarang anomali, anda biasanya boleh mengharapkan untuk membayar antara 50-70% kurang daripada apa yang anda akan bayar. Itu penjimatan yang besar.

Apakah Rawatan Paling Popular?
Terdapat pelbagai jenis prosedur perubatan yang ditawarkan untuk pesakit yang melancong ke Turki tetapi yang paling biasa termasuk:

Botox dan pengisi
Pemindahan rambut
Kerja pergigian
Rhinoplasty (membuat hidung)
Pembedahan payudara
Liposuction dan pembedahan penurunan berat badan


Sudah tentu, anda harus sentiasa melakukan penyelidikan yang teliti sebelum anda memilih klinik dan sebelum anda memutuskan untuk melakukan sebarang prosedur. Semak dengan doktor anda di rumah dan berbincang dengan mereka tentang prosedur dan sama ada ia adalah pilihan yang baik untuk anda. Anda juga harus ingat untuk membawa salinan rekod perubatan anda bersama anda supaya doktor di Turki dan memeriksa perkara sebelum bersetuju untuk melakukan pembedahan yang anda inginkan.

Anda harus mengharapkan untuk mendapatkan perundingan sebelum rawatan, dan tidak ada jaminan bahawa pembedahan anda akan diteruskan sehingga anda menjalani perundingan ini sehingga doktor telah memeriksa segala-galanya. Jika mereka bersetuju, anda boleh mengharapkan prosedur anda dilakukan dalam masa beberapa hari.

Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TENTANG PENULIS

Aiman

Dulu rajin travel, tapi sekarang dah kerja tak banyak masa. So boleh menulis sahaja

SHARE US
LinkedIn
Twitter